Ενημέρωση μελών για τις εξελίξεις σε ΤΑΡ, ΔΔΕΑΜ, ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης

 

ΤΑΡ, ΔΔΕΑΜ και ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης είναι τρία μεγάλα έργα στα οποία απασχολούνται πολλοί συνάδελφοι και στα οποία ο ΣΕΚΑ (και) στο τελευταίο διάστημα πραγματοποίησε παρεμβάσεις, με διάφορους τρόπους, για την προάσπιση των δικαιωμάτων των αρχαιολόγων. Ακολουθεί συνοπτική ενημέρωση για τα τρία αυτά μέτωπα, με βάση τις πρόσφατες εξελίξεις.

Θεωρούμε ότι η συσπείρωση στον Σύλλογο αποτελεί την ουσιαστικότερη απάντηση στα μικρά και μεγαλύτερα προβλήματα που βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη κάθε αρχαιολόγου, αλλά και κάθε εργαζόμενου στην ιδιαίτερα δύσκολη μνημονιακή συγκυρία.

ΤΑΡ

Ύστερα από τον συντονισμό των καταγγελιών από τον ΣΕΚΑ και τις σχετικές παρεμβάσεις των μελών του ΔΣ και του τοπικού παραρτήματος κατά τη διαδικασία της τριμερούς στο ΣΕΠΕ (Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας)Δυτικής Θεσσαλονίκης, στις 18/07 εκδόθηκε θετική απόφαση, με την οποία η καταγγελία μελών του ΣΕΚΑ ενάντια στην Κοινοπραξία του ΤΑΡ για το θέμα της «αδικαιολόγητης απουσίας» τους κατά την ημέρα της Μ. Παρασκευής, δικαιώνεται.

Αναμένεται η εξέταση της υπόθεσης και στους Νομούς Δράμας, Κιλκίς, Πέλλας και Σερρών τον μήνα Σεπτέμβριο, με δεδομένη όμως πλέον και κατοχυρωμένη τη θετική απόφαση στον Νομό Θεσσαλονίκης (την οποία και θα επικαλεστούν τα μέλη του ΔΣ και της Διοικούσας του παραρτήματος Β. Ελλάδας που θα εκπροσωπήσουν τους εργαζόμενους), για μια κοινή στην ουσία υπόθεση που έχει επιμεριστεί γεωγραφικά.

ΔΔΕΑΜ

Στις 31/07, ανακοινώθηκε 5μηνη παράταση των συμβάσεων των συναδέλφων που εργάζονται υπό καθεστώς αυτεπιστασίας στην ψηφιοποίηση. Σταδιακά αποχωρούν οι ανάδοχες εταιρείες και οι αρχαιολόγοι που εργάζονται σε αυτές, εκ των οποίων μάλιστα κάποιοι αναμένουν καταβολή δεδουλευμένων.

Ο ΣΕΚΑ είχε εξαγγείλει για την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, 3ωρη στάση εργασίας, με σκοπό να πιέσει για την οριστική, θετική απόφαση του ΥΠΠΟΑ και του Υπουργείου Ανάπτυξης, που μέχρι και την τελευταία στιγμή άφηναν στο σκοτάδι τούς εργαζόμενους σχετικά με την προοπτική συνέχισης της εργασίας τους.

Η πολύμορφη πίεση που ασκήθηκε σε όλο το προηγούμενο διάστημα από την πλευρά του Συλλόγου και των εργαζομένων απέδωσε σε έναν βαθμό. Θυμίζουμε ότι μέχρι και τις αρχές Ιουλίου, τόσο η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, όσο και οι εμπλεκόμενες Διαχειριστικές Αρχές του ΥΠΠΟΑ και του Υπουργείου Ανάπτυξης, επισήμως επαναλάμβαναν ότι δεν θεωρούν πιθανή την προοπτική συνέχισης των εργασιών στην ψηφιοποίηση μετά την 31η Ιουλίου.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Στις 31/07 ανακοινώθηκε η απόλυση

-όλων των εργαζομένων στις αποθήκες φύλαξης και καταγραφής αρχαιοτήτων του Μετρό Θεσσαλονίκης στο Καλοχώρι (πλην των φυλάκων),  καθώς και μεμονωμένων περιπτώσεων με ημερομηνία λήξης σύμβασης στις 31/07, παρά την ύπαρξη αντικειμένου, με το αιτιολογικό των τριών διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου (σε περίπτωση συνέχισης χωρίς διακοπή θεμελιώνουν δικαίωμα μετατροπής της σύμβασης σε αορίστου χρόνου).

-όλου του προσωπικού που βρισκόταν σε τετράμηνη αναστολή εργασιών στη Βόρεια Είσοδο του Σταθμού Αγίας Σοφίας (διαδοχικά: λόγω αναμονής απόφασης ΚΑΣ για τη διαχείριση των εντοπισμένων αρχαιοτήτων και στη συνέχεια για λόγους ασφαλείας εξαιτίας του εντοπισμού υδραργύρου εντός του σκάμματος), παρά το γεγονός ότι η 31/07 δεν αποτελούσε καταληκτική ημερομηνία λήξης της σύμβασης.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την ίδια ημέρα παρουσία μελών του ΔΣ του ΣΕΚΑ και εργαζομένων στο Μετρό και του υπεύθυνου  του ΑΚΤΩΡΑ για το Αρχαιολογικό Τμήμα, αναφέρθηκαν τα ακόλουθα:

α) Οι εργαζόμενοι στο Καλοχώρι θα παραμείνουν χωρίς εργασία για 45 ημέρες και έπειτα θα επαναπροσληφθούν στο σύνολό τους (15 Σεπτέμβρη).

β) Από τους εργαζόμενους -σε αναστολή- της Βόρειας Εισόδου του Σταθμού Αγίας Σοφίας θα επαναπροσληφθούν όσοι χρειαστεί, αφού επιτευχθεί  απορρύπανση από τον εντοπισμένο υδράργυρο και βρεθεί τεχνική λύση στο πρόβλημα ανασχεδιασμού της Εισόδου, μετά την απόφαση διατήρησης κατά χώραν των εντοπισμένων αρχαιοτήτων.

γ) Η αναστολή εργασιών θα συνεχιστεί για τους εργαζόμενους στο σκάμμα της Νότιας Εισόδου του Σταθμού Αγίας Σοφίας μέχρι την υλοποίηση της εγκριθείσας απόσπασης των εντοπισμένων αρχαιοτήτων από επιλεγμένη ιδιωτική εταιρεία, που έχει ήδη δρομολογηθεί.

δ) Στον Σταθμό Σιντριβάνι η επανέναρξη των αρχαιολογικών εργασιών φαίνεται ότι θα καθυστερήσει λόγω απρόβλεπτων τεχνικών δυσκολιών.

Από την πλευρά της αντιπροσωπείας του ΣΕΚΑ εκφράστηκαν τα αιτήματα του Συλλόγου και των εργαζομένων για αξιοπρεπείς εργασιακές σχέσεις με απρόσκοπτη συνέχιση εργασιών χωρίς απολύσεις και περιόδους ανεργίας, απέναντι στην εργασιακή ομηρία μέσω της πρακτικής της επ’ αόριστον «αναστολής εργασιών» και το καθεστώς κατακερματισμένων συμβάσεων, που όχι μόνο πλήττουν τη ζωή των εργαζομένων αλλά δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν πρακτικά και τις ανάγκες ενός μεγάλου τεχνικού έργου σε εξέλιξη.

Στη συνάντηση που συγκάλεσε ο ΣΕΚΑ στις 02 Αυγούστου με συμμετοχή συναδέλφων από το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, αφού πραγματοποιήθηκε ενημέρωση με βάση τις (λιγοστές) πληροφορίες από την πλευρά της Εφορείας Πόλης Θεσσαλονίκης, καθώς και από την πλευρά του ΑΚΤΩΡΑ, εκφράστηκε η βούληση του Συλλόγου να αναδείξει και να καταγγείλει το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς που επικρατεί σχεδόν σε όλα τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης και να απαιτήσει τις προβλεπόμενες συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους εργαζόμενους. Για τους λόγους αυτούς εξάλλου, το ΔΣ του ΣΕΚΑ επιφυλάσσεται να φέρει το θέμα του Μετρό και τον ΑΚΤΩΡΑ σε τριμερή στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, σε Περιφερειακό Επίπεδο, και ενδεχομένως στο ίδιο το Υπουργείο Εργασίας.

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Διαδώστε το

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: Ανακοινώσεις