Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων

Ανακοινώσεις

3ωρη Στάση Εργασίας (10:00-13:00) ΣΕΚΑ στο Νομό Ηρακλείου Κρήτης,

την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023, και συγκέντρωση στην πλ. Ελευθερίας

 

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (Σ.ΕΚ.Α.) προκηρύσσει για την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023, 3ωρη Στάση Εργασίας (10:00 - 13:00), καλύπτοντας τους συναδέλφους συμβασιούχους αρχαιολόγους που εργάζονται νομό Ηρακλείου Κρήτης, και καλεί τα μέλη του σε συγκέντρωση - διαμαρτυρία στην πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο ενάντια στην επίσκεψη του πρωθυπουργού στο νησί.

Η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ιδιαίτερα προκλητική προς τους εργαζόμενους του Πολιτισμού, τη στιγμή που, ανάμεσα στα τόσα επαίσχυντα νομοθετήματα (βλ. την εξίσωση των καλλιτεχνών με αποφοίτους Λυκείου), έχει κατατεθεί το απαράδεκτο νομοσχέδιο μετατροπής Μουσείων -μεταξύ των οποίων και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου- σε ΝΠΔΔ, δηλαδή σε ανεξάρτητες από το κράτος επιχειρήσεις. Είναι προκλητική, επίσης, η παρουσία του στο εργοτάξιο-κάτεργο του νέου, φαραωνικού και κοστοβόρου, αεροδρομίου Καστελλίου, με τους χαμηλούς μισθούς και τις απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες, για να ασκηθεί περαιτέρω πίεση εντατικοποίησης των εργασιών, σε ένα έργο που η αρχαιολογική διερεύνηση ήδη γίνεται με εξαντλητικούς ρυθμούς.

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους υπόλοιπους εργαζόμενους του Πολιτισμού, τους Υγειονομικούς, τους Εκπαιδευτικούς, τον κόσμο της δουλειάς και τους φοιτητές ενάντια στις αντεργατικές πολιτικές της κυβέρνησης.

Δίπλα στην πρόσφατη κοινή ανακοίνωση των σωματείων του Πολιτισμού, θυμίζουμε τις ανακοινώσεις του Συλλόγου μας, ενάντια στη μετατροπή των Μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου:

 

Όχι στη μετατροπή των μεγάλων κρατικών Μουσείων της χώρας σε Νομικά Πρόσωπα - Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων

 
 

Κοινή εκδήλωση - συζήτηση σωματείων Πολιτισμού: Όχι στη μετατροπή των Μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα!

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2023, 15:30, Τεχνόπολη - Γκάζι, Αίθουσα Μηχανουργείου

 

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Υπαλλήλων Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Υπουργείου Πολιτισμού, η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, το Πανελλήνιο Σωματείο Εκτάκτου Προσωπικού του ΥΠΠΟ, και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καλούν σε κοινή εκδήλωση - συζήτηση ενάντια στη μετατροπή των κρατικών Μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, 15:30, στην Τεχνόπολη του Δ. Αθηναίων, στο Γκάζι, στην Αίθουσα του Μηχανουργείου.

Πτυχές του νομοσχεδίου που αφορούν τα εργασιακά θα αναπτυχθούν από τον εργατολόγο κ. Δ. Τεμπονέρα.

 

Επισυνάπτεται η αφίσα της εκδήλωσης.

 

Όχι στη μετατροπή των Μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα!

 

Σας ενημερώνουμε ότι η σημερινή κοινή εκδήλωση- συζήτηση σωματείων Πολιτισμού: Όχι στη μετατροπή των Μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα!

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2023, 15:30, Τεχνόπολη - Γκάζι, Αίθουσα Μηχανουργείου αναβάλλεται λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών!


ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Να μην περάσει το σχέδιο νόμου που μετατρέπει τα πέντε μεγάλα δημόσια Μουσεία σε κυβερνητικά υποχείρια

 

Την Πέμπτη 12 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων του ΥΠΠΟΑ ενάντια στην αλλαγή καθεστώτος των δημόσιων αρχαιολογικών Μουσείων, εν όψει της πρόθεσης της κυβέρνησης να φέρει το σχέδιο νόμου για ψήφιση στη Βουλή τους επόμενους μήνες, και μάλιστα λίγο πριν λήξουν οι εργασίες της Βουλής για τις βουλευτικές εκλογές του 2023.

Το σχέδιο νόμου, που αναρτήθηκε στην διαβούλευση (opengov) ως τις 28/1/2023, με τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς: ίδρυση μουσείων-ν.π.δ.δ., κρατική ασφάλιση της κινητικότητας των πολιτιστικών αγαθών, δράσεις του Ο.Δ.Α.Π. και του Μουσείου Ακρόπολης, ρυθμίσεις ποινικής προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, Συμβούλια του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μητρώο Προσωπικού Αρχαιολογικών Εργασιών και λοιπές διατάξεις σχετικά με το προσωπικό του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στον πολιτισμό», περιέχει πλειάδα ρυθμίσεων που αφορούν το ΥΠΠΟΑ, με σημαντικότερη την αποκοπή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, του Βυζαντινού Μουσείου Θεσσαλονίκης και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου από τον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.

Η κυβέρνηση κώφευσε τελικά στις διαμαρτυρίες των σωματείων, των εργαζομένων στα δημόσια Μουσεία, της επιστημονικής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στην διατυπωμένη αντίθεση ερευνητών, συλλόγων, σωματείων, αλλά και συναδέλφων που είχαν υπηρετήσει κατά το παρελθόν στα δημόσια μουσεία καθιστώντας τα σημεία αναφοράς για τον πολιτισμό και την προσφορά στην κοινωνία.

Η επιλογή αυτή:

Υπονομεύει τον ενιαίο χαρακτήρα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και οδηγεί στη διάλυσή της, αποκόπτοντας τα πέντε μεγαλύτερα αρχαιολογικά Μουσεία από την ΓΔΑΠΚ και την Διεύθυνση Μουσείων.

Μετατρέπει τα δημόσια αρχαιολογικά Μουσεία σε κυβερνητικά υποχείρια: η Υπουργός θα επιλέξει και θα διορίσει τα Διοικητικά Συμβούλια και τους Γενικούς Διευθυντές. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν τίθενται ούτε οι ελάχιστες προϋποθέσεις για να διοριστεί κάποιος μέλος στο ΔΣ μεγάλου αρχαιολογικού Μουσείου της χώρας. Τα διορισμένα μέλη του Δ.Σ. θα διαχειρίζονται το μουσειακό απόθεμα της χώρας, πρακτικά ανέλεγκτοι, και ακολουθώντας τις «οδηγίες» της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.

Υπονομεύει τον δημόσιο χαρακτήρα των Μουσείων, ανοίγοντας το δρόμο για την άμεση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών τους: για την ανάθεση κρίσιμων τομέων λειτουργίας τους, που σήμερα εκτελούνται από το προσωπικό των Μουσείων, σε ιδιωτικές εταιρείες, με άμεσα αποτελέσματα τόσο στην ασφάλεια των αρχαιοτήτων όσο και στους εργαζόμενους (λχ. φύλαξη, καθαριότητα, οργάνωση εκθέσεων, επικοινωνία).

Εγκλωβίζει τους ήδη εργαζόμενους στα νομικά πρόσωπα, χωρίς δυνατότητα μετακίνησης και με όλα τα εργασιακά και επιστημονικά τους δικαιώματα, αλλά και τον πειθαρχικό έλεγχο, να περνάνε στην αρμοδιότητα των διορισμένων Διοικητικών Συμβουλίων. Χαρακτηριστικά όσον αφορά τον πειθαρχικό έλεγχο, αυτός σε α΄ βαθμό θα ασκείται από τον Γενικό Διευθυντή ενώ σε β΄ βαθμό από το Δ.Σ. Την ίδια ώρα ελλοχεύει κινδύνους για τις σχέσεις εργασίας για τους μελλοντικούς εργαζόμενους που θα προσλαμβάνονται με απόφαση του διορισμένου ΔΣ, με «μπλοκάκι» ή μέσω εργολαβικών εταιρειών.

- Όχι μόνο δεν συστήνει νέες θέσεις εργασίας, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Μουσείων, αλλά καταργεί 735 θέσεις μονίμων και ΙΔΑΧ από τον Οργανισμό του ΥΠΠΟΑ με τελική ημερομηνία την 1-11-2023.

Αποδυναμώνει τον επιστημονικό και παιδευτικό ρόλο των Μουσείων και ανοίγει τον δρόμο για την αύξηση των εισιτηρίων και την κατάργηση των δωρεάν παροχών (ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, δωρεάν ημέρες, εκδηλώσεις), για να αναγκάσει τους πολίτες να πληρώσουν οι ίδιοι τις δήθεν «μεταρρυθμίσεις» της κυβέρνησης.

Η υπαγωγή των δημόσιων Μουσείων στην απαράδεκτη διάταξη που επιτρέπει την εξαγωγή αρχαιοτήτων στο εξωτερικό για 50 χρόνια, όπως και η ίδρυση παραρτημάτων στο εξωτερικό (που προβλέπεται στο νομοσχέδιο), ανοίγει τον δρόμο για νέες επαίσχυντες συμφωνίες τύπου Συλλογής Στερν και ανταλλαγές «ένα προς ένα» εκθεμάτων από τα ελληνικά Μουσεία με αρχαιοκαπηλικά ευρήματα Μουσείων του εξωτερικού.

Μειώνει τα έσοδα του ΟΔΑΠ, υπονομεύοντας τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα του συστήματος καθώς τα έσοδα των Μουσείων θα τα διαχειρίζεται αποκλειστικά το διορισμένο Δ.Σ. (μέχρι την έκδοση σχετικών ΚΥΑ για την απόδοση ποσοστού υπέρ του ΟΔΑΠ). Η αποκοπή των εσόδων αυτών, που σήμερα στηρίζουν όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της χώρας, απειλεί με οριστικό λουκέτο τα μικρότερα μουσεία ανά την επικράτεια, αφού και η κρατική χρηματοδότηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

- Τακτοποιεί «ημέτερους» και πάντως μη σχετικούς με το αντικείμενο σε καλά αμειβόμενες θέσεις με δημόσιο χρήμα. Επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με αχρείαστα έξοδα (αποζημιώσεις, έξοδα κίνησης, υπηρεσιακά αυτοκίνητα, γραφεία κλπ) των Διοικητικών Συμβουλίων και μισθούς του Γενικού Διευθυντή εκτός ενιαίου μισθολογίου.

Αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε τόνωση του δημόσιου χαρακτήρα των μουσείων, στην πραγματική ενίσχυσή τους με οικονομικούς πόρους, την ενίσχυσή τους με μόνιμο προσωπικό, καθώς είναι κοινό μυστικό η δραματική υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ, επιλέγει εδώ και καιρό να τα απαξιώσει χωρίς πόρους και προσωπικό, για να μπορέσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή τους.

Οι εξαγγελίες περί «οικονομικής αυτοτέλειας» των Μουσείων και μείωσης του προϋπολογισμού τους είναι ψεύτικες, αφού κανένα Μουσείο στον κόσμο δεν αυτοχρηματοδοτείται. Η πολιτική ηγεσία που χρηματοδοτεί σήμερα τη λειτουργία πλειάδας ιδιωτικών Μουσείων και Ιδρυμάτων από τον προϋπολογισμό του ΥΠΠΟΑ, δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι τα Μουσεία-ΝΠΔΔ θα κοστίζουν λιγότερο στον κρατικό προϋπολογισμό.

Οι εξαγγελίες περί «καλύτερης λειτουργίας» ή «εξωστρέφειας» είναι απολύτως έωλες και προσβλητικές, καθώς τα πέντε μεγάλα δημόσια Μουσεία είναι τα κορυφαία σε περιοδικές εκθέσεις, εκδηλώσεις για το κοινό, πραγματοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων, συνεργασίες με άλλους φορείς και παραγωγή επιστημονικού έργου. Η πολιτική ηγεσία που, με δική της ευθύνη το ΑΚΡΟΠΟΛ παραμένει κλειστό, δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για το νομικό πρόσωπο ΑΚΡΟΠΟΛ-ΑΚΡΟΣ, δεν δικαιούται να μιλάει για «καλύτερη λειτουργία» απέναντι σε Μουσεία που έχουν διακριθεί διεθνώς.

Οι εξαγγελίες περί «αξιοκρατίας» θα έπρεπε να πάψουν, από την πολιτική ηγεσία που μόλις πρόσφατα διόρισε τον –παραιτηθέντα λόγω ψεύτικου βιογραφικού πρώην υφυπουργό- Α. Διαματάρη και την Μαριάννα Βαρδινογιάννη στο Διοικητικό Συμβούλιο του Μουσείου Ακρόπολης.

Τα σωματεία και οι Σύλλογοι που συνυπογράφουμε το παρόν κείμενο δηλώνουμε για ακόμα μία φορά, ότι οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες στο ΥΠΠΟΑ ενωμένοι και με συλλογικό αγώνα θα αγωνιστούμε για να αποτρέψουμε την υλοποίηση των κυβερνητικών σχεδιασμών για την αποκοπή των κρατικών μουσείων από το ΥΠΠΟΑ και θα υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα των μουσείων.

Είναι αγώνας που αφορά όλους τους εργαζόμενους και εργαζόμενες στο ΥΠΠΟΑ, όχι μόνο τους συναδέλφους που εργάζονται σήμερα στα πέντε μουσεία. Σε περίπτωση που περάσει αυτό το σχέδιο νόμου, επόμενος στόχος θα είναι η αποκοπή των μεγάλων αρχαιολογικών χώρων από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και η ιδιωτικοποίησή τους.

Καλούμε σε κοινό μέτωπο αγώνα όλους τους εργαζόμενους-ες για να αντιταχθούμε από κοινού απέναντι στους καταστροφικούς για την πολιτιστική κληρονομιά κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Ο πολιτισμός είναι δημόσιο αγαθό, που πλήττεται και ιδιωτικοποιείται όπως και η υγεία, η παιδεία, η πρόνοια, η ασφάλιση.

Οι Σύλλογοι θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα, συντονισμένα, σε:

-Κοινή σύσκεψη-ενημέρωση των εργαζόμενων του ΥΠΠΟΑ, με παρουσία νομικού, για το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου

-Ενημερωτική καμπάνια στην κοινή γνώμη και τα ΜΜΕ, με έμφαση στις επιπτώσεις που αυτή η αλλαγή θα έχει για το κοινό των μουσείων,

-Εκ νέου συνάντηση με εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων για να υπάρξει η απαραίτητη ενημέρωση και να ζητηθεί η τοποθέτησή τους ενάντια στην σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση νομοθετική πρωτοβουλία,

-Ενημέρωση συνδικαλιστικών φορέων σε όλο το δημόσιο τομέα από πρωτοβάθμια σωματεία μέχρι τις τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις,

-Στήριξη των πρωτοβουλιών των εργαζόμενων στα Μουσεία, και κάθε κινηματικής δράσης που θα αποφασιστεί από τις συλλογικές διαδικασίες (συνελεύσεις κλπ) των σωματείων.

 

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες καθώς και όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς εκπροσώπησης στο ΥΠΠΟΑ, συλλογικά και ενωτικά, να μετέχουν στην κοινή προσπάθεια, που σκοπό έχει να προασπίσει δημόσια κοινωνικά αγαθά όπως η πολιτιστική κληρονομιά και η διαχείριση των ανεκτίμητων θησαυρών των μουσείων μας.

Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων – ΣΕΚΑ

Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής Στερεάς και Νήσων

Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων – ΠΕΣΑ

Πανελλήνιο Σωματείο Εκτάκτου Προσωπικού ΥΠΠΟ – ΠΣΕΠ ΥΠΠΟ

Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Πτυχιούχων Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Υπουργείου Πολιτισμού

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων – ΣΕΑ

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΕΚΑ - Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής Στερεάς και Νήσων -

ΠΕΣΑ - ΠΣΕΠ ΥΠΠΟ - ΣΕΑ

Ενημέρωση για την επίσκεψη σωματείων στα έργα του ΥΠΠΟΑ στο Τατόι

 

Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου, συνδικαλιστική αντιπροσωπεία αποτελούμενη από εκπροσώπους 5 σωματείων μονίμων και συμβασιούχων εργαζομένων στον Πολιτισμό (ΣΕΚΑ - Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής Στερεάς και Νήσων - ΠΕΣΑ - ΠΣΕΠ ΥΠΠΟ - ΣΕΑ) πραγματοποίησε επίσκεψη στους χώρους εργασίας των πρώην βασιλικών κτημάτων, όπου εκτελούνται ταυτόχρονα 4 έργα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Παρά το γεγονός ότι το Τατόι έχει γνωρίσει τις τελευταίες δεκαετίες, με πιο πρόσφατη κορυφή την περίοδο 1990-1993, κυριολεκτικά βασιλική διαρπαγή, ωστόσο υπάρχει πλούσιο και ποικίλο πολιτιστικό απόθεμα που έχει απομείνει στις εγκαταστάσεις του. Ένα δύσκολο εγχείρημα αναγνώρισης, καταγραφής και συντήρησης των κινητών ευρημάτων συντελείται από μεγάλη ομάδα ειδικευμένου προσωπικού (συντηρητών και αρχαιολόγων, σε μεγάλο ποσοστό έκτακτο προσωπικό), που σε σύνολο συγκροτούν πιθανώς το μεγαλύτερο σε όλη την επικράτεια εργοτάξιο του ΥΠΠΟΑ, με περισσότερους από 60 εργαζόμενους. Ωστόσο, παρά το πλήθος του προσωπικού και του προϋπολογισμού των 100 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ που διατίθενται για τα έργα, ελάχιστα δαπανώνται για τις συνθήκες εργασίας και για πολλά προβλήματα που παραμένουν άλυτα εδώ και πολλά χρόνια.

Ιδιαίτερο ζήτημα που αφορά την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, ειδικά στο έργο της ΔΔΕΑΜ, συνιστά η χρήση εγκατάστασης που έχει σχεδιαστεί για αποθήκη, ως χώρου εργασίας για δουλειά γραφείου. Όχι μόνο γιατί απουσιάζουν τα απαραίτητα όπως προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία (πχ. παράθυρα) αλλά επιπλέον γιατί, κατά την αποσυσκευασία των ευρημάτων, είναι πιθανόν να υπάρχουν εκλύσεις επικίνδυνων ουσιών, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. Η ακαταλληλότητα του χώρου είχε επικίνδυνες επιπτώσεις για τους εργαζόμενους όταν εκείνοι ένιωσαν σοβαρή δυσφορία από πτητικά προϊόντα που εισέπνευσαν έπειτα από άνοιγμα κούτας, λόγω και της απουσίας αερισμού του χώρου. Το θέμα αυτό θα πρέπει να επιλυθεί άμεσα, με τη δημιουργία ειδικού χώρου γραφείου, χωριστού από τον αποθηκευτικό χώρο, στο έργο της ΔΔΕΑΜ.

Τα σωματεία εκτιμούμε ότι, λόγω του μεγάλου πλήθους των εργαζομένων ως συνόλου, το ΥΠΠΟΑ υποχρεούται να φροντίσει για την παρουσία ιατρού εργασίας, πλέον των μέσων ατομικής προστασίας για κάθε εργαζόμενο, όπως ορίζεται από τη νομοθεσία για εργοτάξια άνω των 50 ατόμων. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρχει φαρμακείο σε εύκολα προσβάσιμο σημείο, και να ανανεώνεται τακτικά.

Η υπηρεσία θα πρέπει να εξετάσει άμεσα εάν το νερό είναι πόσιμο, και σε περίπτωση που αυτό κριθεί ακατάλληλο, θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι το προσωπικό θα έχει πρόσβαση σε κατάλληλο νερό για πόση.

Όπως επισημάνθηκε από τους εργαζόμενους, η ανάγκη στελέχωσης του έργου με προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας, που είναι ευθύνη του ΥΠΠΟΑ, είναι επιτακτική, θα αποσυμφορήσει το τακτικό και έκτακτο προσωπικό από καθήκοντα που δεν είναι στην αρμοδιότητά τους και θα διευκολύνει συνολικά το έργο.

Επίσης η παροχή χαρτικών και καθαριστικών είναι επιτακτική καθώς εδώ και μήνες οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να τα φέρνουν από το σπίτι τους!

Σημειώσαμε την έλλειψη τακτικού δρομολογίου αστικής ή δημοτικής συγκοινωνίας που να βρίσκεται σε ανταπόκριση με σταθμό ΜΜΜ σταθερής τροχιάς, γεγονός που καθιστά τη μετάβαση από και προς το εργοτάξιο δυσχερή. Η ύπαρξη του λεωφορείου που μισθώνει η ΔΔΕΑΜ δίνει μερική μόνο απάντηση στο ζήτημα της μετακίνησης, ενώ η σχετική σύμβαση που έληξε, δεν είναι γνωστό αν θα ανανεωθεί και πότε. Αναμένουμε ότι το ΥΠΠΟΑ θα κάνει εγκαίρως όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε η μετακίνηση να συνεχιστεί απρόσκοπτα και το τεράστιο αυτό κόστος να μην το επωμιστούν οι εργαζόμενοι. Το ΥΠΠΟΑ επίσης θα πρέπει να κάνει ενέργειες προς τον ΟΑΣΑ και τους όμορους Δήμους για να υπάρξει τακτική συγκοινωνία.

Ταυτοχρόνως θα πρέπει με κανονιστική πράξη να προβλεφθεί για το μόνιμο, ΙΔΑΧ και ΙΔΟΧ προσωπικό που απασχολείται στο έργο, η καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης αντίστοιχης με αυτής του ημερήσιου εκτός έδρας, ώστε να καλύπτεται το κόστος μετάβασης στο χώρο εργασίας, που βρίσκεται σε ικανή απόσταση από την έδρα των Υπηρεσιών.

Ιδιαίτερα προβληματική είναι η απουσία ασφαλών χώρων για ενδιαίτηση και παραμονή του προσωπικού, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πραγματοποιούν το διάλειμμά τους στα κοντέινερ που δουλεύουν, δίπλα στα αντικείμενα και τους διαλύτες.

Σοβαρό ζήτημα αποτελεί η μη καταβολή του ανθυγιεινού επιδόματος στο προσωπικό συντηρητών ΙΔΟΧ και στους αρχαιολόγους, μόνιμους, ΙΔΑΧ και ΙΔΟΧ, που απασχολούνται στο έργο, παρότι κατά τεκμήριο η έκθεση σε ανθυγιεινούς παράγοντες είναι καθημερινή.

Από την πλευρά των εκπροσώπων των σωματείων υπήρξε η δέσμευση για την αναλυτική καταγραφή και ανάδειξη των προβλημάτων, καθώς και για την κατάθεση κάθε δυνατής προσπάθειας επίλυσής τους με απεύθυνση σε κάθε αρμόδιο φορέα.

Το πολυάνθρωπο έργο που εκτελείται στο Τατόι αποδεικνύει για άλλη μια φορά την ανάγκη μόνιμων προσλήψεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εργασίες των Υπηρεσιών στο Τατόι έχουν ξεκινήσει από το 2005 και συνεχίζονται, αναδεικνύοντας ότι η ανάγκη για τακτικό προσωπικό δεν είναι περιστασιακή, αλλά μόνιμη. Η πολυετής, επίπονη και στοχευμένη προσπάθεια των συναδέλφων μας να φέρουν σε πέρας το έργο αυτό σε δύσκολες συνθήκες, καθώς και τα εξαιρετικά αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί ως τώρα αποδεικνύουν την επαγγελματική και την επιστημονική αρτιότητα των υπαλλήλων των Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ και του έκτακτου προσωπικού.

Η ενότητα των εργαζομένων, η ενότητα των σωματείων, είναι το ισχυρότερο όπλο για την επίτευξη των κοινών εργασιακών διεκδικήσεων. Κατανοώντας ότι από μόνες τους οι έννοιες της σύμβασης «ορισμένου χρόνου» και «ανανέωση σύμβασης» συνιστούν εργαλεία που δύνανται να θέτουν όρους ομηρίας, πρώτιστο αίτημα των σωματείων του Πολιτισμού είναι η μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, με άμεσα μαζικές προσλήψεις όλων των ειδικοτήτων και μονιμοποίηση των συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στο υποστελεχωμένο ΥΠΠΟΑ.

Στόχος των έργων πολιτισμού και των εργαζόμενων σε αυτά είναι η συμβολή στην προσφορά του πολιτιστικού αγαθού εξίσου σε όλους τους πολίτες. Το πρώην βασιλικό κτήμα στο Τατόι, που αποτελεί περιουσία του ελληνικού λαού, πρέπει να αποδοθεί σε όλους τους πολίτες για αναψυχή και επαφή με τη φύση, μακριά από λογικές «αξιοποίησης» που θα το μετατρέψουν σε νησίδα για υψηλά εισοδήματα. Αυτή είναι η «αξιοποίηση» που προωθείται από την κυβέρνηση, πολιτισμός μακριά από τις ανάγκες των κατοίκων, και κατακερματισμένες εργασιακές συνθήκες και δικαιώματα για τους εργαζόμενους που δουλεύουν σε αυτόν.

Καλούμε τον ΥΠΠΟΑ να αναλάβει τις ευθύνες του και να δώσει επιτέλους λύση στα χρόνια προβλήματα τόσο στο εργοτάξιο του Τατοΐου όσο και συνολικά στις υπηρεσίες του!

Ο τόπος, και η ιστορία του τόπου

δεν αντέχουν πολλές ακόμη τέτοιες «αναπλάσεις»

 

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (Σ.ΕΚ.Α.) ενημερώθηκε από τη σχετική αρθρογραφία που ήδη διακινείται πλατιά στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την πρόσφατα δημοσιοποιημένη τεχνική περιγραφή του έργου «Προμελέτη για την Βιοκλιματική Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου της Ακτής Θεμιστοκλέους Δήμου Πειραιά».

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η ανάδειξη των τειχών του Πειραιά και η «βιοκλιματική ανάπλαση» επιτυγχάνεται με

  • σύστημα φωτιστικών σωμάτων (…)  Οι φωτιστικοί προβολείς θα τοποθετούνται ανά διαστήματα περίπου 6μ. και θα είναι πακτωμένοι στο έδαφος.
  • δημιουργία παραθαλάσσιας διαδρομής (…) Το πλάτος της προτείνεται να είναι 2μ. και το υλικό κατασκευής του με γραδελάδα ήτοι ανοξείδωτο χάλυβα 306.

 

Βιοκλιματική ανάπλαση που έχει στηθεί πάνω σε πληροφορίες τύπου Wikipedia (εκπέμποντας πέρα από ανακρίβειες, προχειρότητα και βιασύνη), που στρώνει τόνους μετάλλου πάνω στα βράχια της Πειραϊκής και για ένα συνολικό μήκος 2,5 χιλιομέτρων (εισαγάγοντας ξένα προς το συγκεκριμένο τοπίο και προς τα αρχαία τείχη υλικά, και προσβάλλοντας αισθητικώς αμφότερα),  που προϋποθέτει την κοπή πολλών αιωνόβιων δέντρων για να διαμορφωθεί ποδηλατόδρομος χωρίς καν να έχει εκπονηθεί φυτοτεχνική έκθεση (έστω για τα προσχήματα), μας θυμίζει τον «εκσυγχρονισμό» που γνώρισε η Ακρόπολη των Αθηνών δια της τσιμεντοκάλυψης του ιερού βράχου, αλλά και την ανάδειξη του σύγχρονου κέντρου της Αθήνας δια των ψευδοπιπεριών που είχαν τιμές φοίνικα, εντός των ορθογώνιων γλαστρών - σαρκοφάγων, του Μεγάλου Περιπάτου. Τα πιο πρόχειρα κομμάτια της τεχνικής μελέτης ανάπλασης της Πειραϊκής, μας θύμισαν τις τεχνικές μελέτες ανάπλασης του Λόφου Στρέφη.

Θεωρούμε ότι ο τόπος, και η ιστορία του τόπου, δεν αντέχει πολλές ακόμη τέτοιες «αναπλάσεις».

Διεκδικούμε την προστασία και ανάδειξη του φυσικού τοπίου, αλλά και των αρχαίων μνημείων, που αποτελούν κληρονομιά όλου του ελληνικού λαού. Δεν θεωρούμε ότι με το άπλωμα εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων μεταλλικής σχάρας δίπλα στα αρχαία τείχη του Πειραιά υπηρετείται είτε η αρχαία ιστορία είτε η σύγχρονη ζωή της τοπικής κοινωνίας.

Καλούμε την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων να προστατεύσει με τις ενέργειές της την πολύπαθη, όσο και πολύτιμη, περιοχή της Πειραϊκής.

Απαιτούμε μνημεία προσβάσιμα από όλον το λαό, όχι αγοραία θεάματα και σκηνικά που προορίζονται αποκλειστικά για τους τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ

Γραπτός διαγωνισμός για αρχαιολόγους:

παραλλαγή του πρωτοχρονιάτικου λαχείου σε πιθανότητες επιτυχίας

 

1 αρχαιολόγος ανά 3 νομούς της χώρας

18 θέσεις αρχαιολόγων προβλέπει ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός 2Γ/2022.

Αυτό πρακτικώς σημαίνει ότι το δραματικά υποστελεχωμένο υπουργείο Πολιτισμού επιχειρεί να απαντήσει στο πρόβλημα με διορισμούς …0,3 αρχαιολόγων ανά Εφορεία Αρχαιοτήτων. Μάλιστα, κυβέρνηση και ΥΠΠΟΑ κλειδώνουν σε ορίζοντα διετίας την πόρτα των διορισμών μέσω διαγωνισμού σε όποιον αρχαιολόγο δεν συμμετάσχει στη 2Γ/2022, η διεξαγωγή του οποίου προσδιορίζεται στην προεκλογική άνοιξη του 2023.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μαθηματικός, για να καταλάβει την κοροϊδία, την πρόκληση, την απαξίωση σε βάρος (και) της αρχαιολογίας. Η 2Γ/2022, η χειρότερη ως τώρα προκήρυξη για την αρχαιολογία, «στελεχώνει» την Αρχαιολογική Υπηρεσία με …έναν αρχαιολόγο ανά 3 νομούς της χώρας.

Μακάρι όλοι οι συνάδελφοι να είχαμε τη δύναμη να στείλουμε τον διαγωνισμό πίσω στους εμπνευστές και συντάκτες του χωρίς καμία αίτηση συμμετοχής, ως απαράδεκτο. Η 2Γ/2022, μόνο σαν παραλλαγή του πρωτοχρονιάτικου λαχείου μπορεί να ιδωθεί: Η περίοδος δήλωσης συμμετοχής στον διαγωνισμό είναι από το πρωινό της 2ας Δεκεμβρίου 2022 έως το χριστουγεννιάτικο μεσημέρι της 20ης Δεκεμβρίου 2022, ενώ το κόστος της συμμετοχής στον διαγωνισμό είναι ανταγωνιστικός προς τα πρωτοχρονιάτικα «5ευρα τυχερά γραμμάτια» του ελληνικού κράτους. Μόνο που τα τελευταία, κληρώνουν κάθε χρόνο, και όχι ανά διετία.

πτυχίο: από μόνη προϋπόθεση εργασίας μας, συμ-προαπαιτούμενο

Για να διοριστεί κανείς ως αρχαιολόγος δια της 2Γ/2022 θα πρέπει καταρχάς

α) να επιτύχει γραπτώς στην ενότητα γνώσεων: 1. Το ισχύον ελληνικό Σύνταγμα - Ιεραρχία κανόνων δικαίου, 2. Θεμελιώδη Δικαιώματα, 3. Όργανα του Κράτους - Οργάνωση της Διοίκησης, 4. Πολιτικά Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 5. Δημόσια Πολιτική, 6. Λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, 7. Ψηφιακή διακυβέρνηση, 8. Μακροοικονομικά μεγέθη και Εθνικοί Λογαριασμοί, 9. Δημοσιονομική Πολιτική, 10. Οικονομική Ανάπτυξη και Μεγέθυνση.

β) να επιτύχει γραπτώς σε δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας όπου κυρίως αξιολογούνται: δεξιότητες γλωσσικού και αριθμητικού συλλογισμού, δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία.

Ακολούθως, η βαθμολογία των υποψηφίων από τις γραπτές εξετάσεις σταθμίζεται με συντελεστές βαρύτητας: εξέταση γνώσεων 50%, δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας 50%. Αν ένας υποψήφιος συγκεντρώσει βαθμολογία 55% και στις δυο κομμάτια της γραπτής εξέτασης, θεωρείται επιτυχών.

γ) όμως ακόμη κι αν κάποιος -ανάμεσα στους δυνητικά εκατοντάδες υποψήφιους για τις 18 θέσεις- αριστεύσει, αυτό δεν συνεπάγεται αυτομάτως τον διορισμό του. Θα συνεκτιμηθούν στη δεύτερη φάση, εκείνη της προκήρυξης πλήρωσης θέσεων, τα λοιπά προσόντα, όπως η εμπειρία, η γνώση χειρισμού Η/Υ, η γνώση ξένης γλώσσας. Κάπου εκεί, ζητείται και το πτυχίο. Η σημερινή κυβέρνηση όπως και όλες οι προηγούμενες, έχουν μετατρέψει σε τέχνη τη μεταφορά της ευθύνης της ανεργίας …στους ίδιους τους ανέργους.

Οι άνεργοι φταίνε που δεν γνωρίζουν τις, πλέον εξεταζόμενες, «αιτίες αύξησης του ΑΕΠ και συντελεστές παραγωγής», ή τη «σύνθεση, τρόπο ανάδειξης, κύριες αρμοδιότητες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

Οι άνεργοι φταίνε που εκτός από το πτυχίο τους, δεν έχουν άριστη μία ή (ακόμη καλύτερα) περισσότερες ξένες γλώσσες, που δεν έχουν γνώση χειρισμού Η/Υ η οποία πιστοποιείται από κέντρα κατάρτισης τύπου σκόιλ ελικίκου και μέτζη του νέουκτη.

Οι άνεργοι φταίνε που δεν έχουν αρκετή εμπειρία, σε ένα περιβάλλον γιγαντωμένης ανεργίας στο οποίο ειδικά οι επί συμβάσει αρχαιολόγοι διά νόμου απαγορεύεται να εργαστούν περισσότερο από 5 έτη σε έργα με κρατική χρηματοδότηση.

τουλάχιστον κάποιοι θα βγουν κερδισμένοι

Από τη στιγμή που τον Νοέμβριο του 2022 γνωστοποιήθηκε η πρόσκληση στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό για τις συνολικά 52 ειδικότητες, και τις 5.124 θέσεις μόνιμης εργασίας, ξεφύτρωσαν, σαν τα μανιτάρια, κέντρα προετοιμασίας των υποψηφίων. Αυτά, άλλοτε μεριμνούν για τη γραφειοκρατική διαδικασία της ορθής ψηφιακής υποβολής των δικαιολογητικών και των πιστοποιήσεων για την εξασφάλιση της συμμετοχής στο διαγωνισμό, και άλλοτε (κυρίως) μεριμνούν για την προετοιμασία των διαγωνιζομένων στις γραπτές εξετάσεις. Από 300 έως 1.500 ευρώ τιμάται η προετοιμασία αυτή, για τη διατήρηση της ελπίδας στο δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή εργασία. Σε επικερδή μπίζνα εξελίσσεται και η ίδια η διαδικασία του ΑΣΕΠ, όχι μόνο από την πολιτική προεκλογική άποψη, αλλά και από την αμιγώς λογιστική, στη βάση των 3ευρων που θα κατατεθούν από τους χιλιάδες υποψηφίους σε όλες τις ειδικότητες.

Τον Νοέμβριο του 2008, και πάλι με κυβέρνηση αρίστων, είχε εισαχθεί για πρώτη φορά στα δημόσια πράγματα το «Γραπτό Τεστ Γενικών Γνώσεων και Δεξιοτήτων», με την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 1Τ/2007. Οι επιτυχόντες, οι οποίοι μάλιστα καταγράφηκαν σε ΦΕΚ το 2009,  δεν «εξαργύρωσαν» ποτέ, και σε καμία προκήρυξη της επόμενης δεκαετίας (όπως προβλεπόταν από τους όρους διεξαγωγής της ίδιας της 1Τ/2007) την όποια επιτυχία τους στο τεστ δεξιοτήτων.

Από τότε, τα τεστ δεξιοτήτων έχουν βελτιωθεί πολύ, και ευθέως ανάλογα η μαζική, ανοιχτή εξαπάτηση των ανέργων.

 

Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους!

Η εργασία είναι δικαίωμα, δεν είναι παραχώρηση!